Wiele firm poszukuje osób na stanowisko specjalisty do spraw sprzedaży. Jest to dość uniwersalne stanowisko, które może znaleźć się niemal w każdym przedsiębiorstwie, w zależności od zakresu działalności. W związku z tym potencjalni kandydaci mogą znaleźć zatrudnienie w firmach w różnorakiej branży. Może to być np. praca w salonie meblowym.
Jak wygląda opis stanowiska w takiej firmie? Do obowiązków pracownika należy w takim przypadku doradztwo w wyborze materaca, łóżka oraz dodatków do sypialni, współpraca z najlepszymi producentami mebli, współpraca z projektantami oraz architektami wnętrz, obsługa klienta, zarówno ta sprzedażowa, jak i posprzedażowa.
Firma w tym przypadku oczekuje łatwości w nawiązywaniu kontaktów, umiejętności obsługi komputera, odpowiedzialności oraz dobrej organizacji pracy, wysokiej kultury osobistej oraz dyspozycyjności, doświadczenia w bezpośrednim kontakcie z klientem.
Większość firm ogłaszając nabór na owe stanowisko będzie miało podobne wymagania. Dlatego właśnie te powyższe są dość uniwersalne. Natomiast co firma oferuje w zamian? Umowę o pracę na czas nieokreślony, co jest rzadkością, atrakcyjnie wynagrodzenie, które składa się z podstawy oraz premii, możliwość rozwoju zawodowego, certyfikowane szkolenia rozwojowe, niezbędne narzędzia praca, czyli np. laptop oraz telefon, bogate zaplecze socjalne oraz pracę w miłej atmosferze w zespole profesjonalistów.