Pytając przypadkowo spotkanych przechodniów w Białymstoku o to, w co ich zdaniem wyposażony jest specjalista do spraw sprzedaży, większość, po krótkiej chwili zastanowienia, wskaże mniej więcej jednakowe sprzęty i urządzenia.
Pierwszym atrybutem wyróżniającym specjalistów sprzedaży w Białymstoku, ale i w innym mieście w Polsce jest samochód służbowy, który stanowi niezbędny element jak najszybszej i najefektywniejszej realizacji transakcji. Nie jest to jednak byle jaki pojazd, a samochód z namalowanym logo firmy, dobrze wyróżniający się wśród innych, jednokolorowych i „nudnych” aut. Jeśli któryś z samochodów należących do firm szczególnie zwróci nasza uwagę, to jego podstawowe zadanie zostało ukończone, bowiem udało mu się zmusić nas do chwili refleksji na temat produktów wytwarzanych przez daną firmę. Takie oddziaływanie na podstawowe bodźce okazuje się niezmiernie przydatne, ponieważ podczas zakupów w sklepie często przywołujemy zasłyszane opinie czy obejrzane reklamy. Dlaczego więc akurat dzisiaj nie mógłbym kupić pasty do zębów z firmy, której logo ostatnio widziałem na tym ładnym dużym samochodzie? Może okaże się bardzo dobra?
Przykuwający uwagę samochód to jednak nie wszystko. Do sprawnego realizowania transakcji niezbędny jest również podstawowy zestaw sprzętów i urządzeń, na które składają się laptop, telefon komórkowy, kalendarz oraz nierzadko – przenośna drukarka i GPS. Dzięki takiemu wyposażeniu specjalista sprzedaży ma możliwość prowadzić skuteczną reklamę, doprowadzić do zawarcia umowy sprzedaży i koordynować realizację całej transakcji.