Bytom to miasto, w którym się urodziłem, wychowałem i w którym pracuję od pięciu lat na stanowisku specjalisty do spraw sprzedaży. Pewnie wiele osób zastanawia się na czym dokładnie polega praca specjalisty do spraw sprzedaży w Bytomiu, dlatego postanowiłem pokrótce nakreślić zakres moich obowiązków, odpowiedzialności i zadań. Jak sama nazwa mojego zawodu wskazuje, zajmuję się sprzedażą, jednak nie jestem byle jakim sprzedawczykiem, a specjalistą – osobą, która jest odpowiednio wyszkolona, wykształcona i posiada niezbędne doświadczenie do prowadzenia transakcji. Z wykształcenia jestem ekonomistą i z tego co się orientuję, oprócz handlowców to właśnie ekonomiści są najbardziej cenioną grupą zawodową wśród specjalistów do spraw sprzedaży. Wynika to bezpośrednio z wyuczonej na studiach znajomości technik sprzedażowych, umiejętności liczenia i kalkulowania kosztów, organizacji czasu własnego i dokładności, której takie studia uczą.
Czasami, zamiast specjalistą ds. sprzedaży, lubię siebie nazywać mobilnym handlowcem, który codziennie rano wsiada do swojego ruchomego biura (czyli samochodu służbowego) i realizuje powierzone mu zadania. Odwiedzanie poszczególnych sklepów, zachwalanie produktów, stosowanie niezbędnych zabiegów i technik przybliżających mnie do sprzedaży jest tym, z czego czerpię radość życia. Rozumiem, że niektórzy mogą mnie nazwać pracoholikiem, jednak ja – osoba wolna, bez zobowiązań i żadnych nałogów, aktualnie żyję tym, co robię i z tego czerpię maksymalną przyjemność. Zarówno sukcesy, jak i porażki motywuję mnie do bardziej intensywnego działania i poprawy tego, co nie spełnia swojej roli w odpowiednim stopniu.