Jak do każdej rozmowy kwalifikacyjnej, tak i na rozmowę na stanowisko specjalisty sprzedaży w Rybniku należy się odpowiednio przygotować.
Aby zrobić dobre pierwsze wrażenie należy się odpowiednio ubrać – dżinsy i bluza są nie do przyjęcia, podstawą jest elegancki garnitur lub dobrze skrojona garsonka. Schludny, ale jednocześnie skromny wygląd świadczy o profesjonalizmie, szacunku do komisji rekrutacyjnej i poważnym podejściu do spotkania. Dobrze byłoby, gdyby przed rozmową udało nam się opanować nerwy na tyle, by maksymalnie ograniczyć drżenie głosu i inne oznaki zdenerwowania. Pewność siebie to podstawa w zawodzie specjalisty sprzedaży. Nie wskazane jest jednak sztuczne uspokajanie się lub dodawanie sobie odwagi za pomocą różnych środków wyskokowych, które nie dość, że mogą być wyczuwalne przez osoby pośrednie, to mogą też zakłócić jasność myślenia i wywołać reakcje odwrotne do oczekiwanych.
Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży przebiega zazwyczaj w dwóch etapach. Pierwszym jest typowa rozmowa, jaka odbywa się na większości rozmów kwalifikacyjnych. Padają na niej tradycyjne pytania o doświadczenie, wykształcenie, umiejętności, oczekiwania oraz mocne i słabe strony kandydata. Podczas drugiej części spotkania kandydat proszony jest zazwyczaj o przygotowanie krótkiej prezentacji na temat danego produktu. Prezentacja ta ma na celu uświadomienie komisji, że aplikant poradzi sobie w pracy specjalisty sprzedaży i posiada cechy wymagane w tym zawodzie.