Niemal każdy jest w stanie wyobrazić sobie jak wygląda typowy specjalista do spraw sprzedaży, wielu wie (lub domyśla się) na czym praca specjalisty do spraw sprzedaży polega, jednak niewielu ma świadomość w jak wielu różnych branżach gospodarki specjalista sprzedaży może znaleźć pracę.
Myśląc o specjaliście do spraw sprzedaży większości z nas na myśl przychodzi elegancko ubrany mężczyzna (to mężczyźni najczęściej zatrudniani są na stanowisku specjalisty sprzedaży), rozmawiający przez telefon i jednocześnie wsiadający do służbowego samochodu. OK, mamy już specjalistę i jego samochód. Skupmy się teraz na logo firmy, które znajduje się na samochodzie służbowym sprzedawcy. Jaką branżę ta firma reprezentuje? Ja, nie wiadomo dlaczego, widzę przed oczami logo jednej z polskich firm zajmujących się produkcją makaronów. Ktoś inny pomyśli zapewne o olejach, jeszcze inny o branży mięsnej, kosmetycznej czy budowlanej. Jak wiele osób, tak wiele różnych skojarzeń i myśli. Jaki z tego wniosek?
Każdy z nas przynajmniej raz w życiu miał do czynienia ze specjalistą do spraw sprzedaży w Zabrzu, Warszawie, Olsztynie (specjalista sprzedaży Zabrze) – jednym słowem wszędzie. Jak różne były to miejsca spotkania, tak różne branże reprezentowali sprzedawcy – od branży spożywczej, przez farmaceutyczną i medyczną, aż po elektroniczną. Nie powinno nas to dziwić, ponieważ sprzedawca ds. sprzedaży potrzebny jest wszędzie tam, gdzie potrzeba sprzedać wytworzony produkt lub usługę. A produkty i usługi wytwarza się teraz praktycznie wszędzie.