Sprzedaż bezpośrednia może odbywać się praktycznie w każdym miejscu. Jest wymagająca i trzeba poświęcić jej wiele energii oraz pracy, jednak jeśli jest dobrze przeprowadzona to przynosi całkiem spore zyski. Są pewne uniwersalne wskazówki, które sprawdzą się w przypadku specjalistów do spraw sprzedaży.
Otóż nie powinni oni narzucać się klientowi. Muszą odpowiedzieć na jego potrzeby, ale nie ze zbytnią nachalnością. Ważna jest także personalizacja kontaktu z klientem. Każdy klient chce czuć się wyjątkowo, oferta ma być przeznaczona tylko i wyłącznie dla niego, a nie do ogółu. Co jeszcze? Stały kontakt z klientem. Zdobycie oraz utrzymanie lojalnego i oddanego konsumenta to sztuka, która udaje się nielicznym.
Świetny specjalista do spraw sprzedaży wierzy w produkt, który oferuje innym ludziom. Nie może się poddawać, zamiast tego powinien nieustannie dążyć do realizacji zamierzonych celów. Każdy dobry pracownik tej branży doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że istotne są nie tylko same słowo, ale również prezencja oraz sposób w jaki je wymawiamy. Tę umiejętność można nabyć przy pomocy różnych kursów oraz szkoleń. Z pewnością mogą okazać się one pomocne w doskonaleniu samego siebie. Znacznie większa część uwagi odbiorcy skupia się właśnie nie na słowach, ale na obrazie nadawcy. W związku z tym bardzo ważny jest właściwie skomponowany image.