Poznań, jako jedno z największych i najbardziej rozwiniętych miast w Polsce cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno krajowych, jak i zagranicznych inwestorów. Nowi inwestorzy to nowe miejsca pracy przyczyniające się do zwiększenia chłonności poznańskiego rynku pracy i zmniejszenia bezrobocia panującego w mieście. Działalność wielu poznańskich firm, zarówno tych nowopowstałych, jak i tych działających od wielu lat, oparta jest na sprzedaży wytworzonych przez siebie produktów i usług. Sprzedaż nie odbywa się jednak na zasadzie pójścia do firmy i zakupienia danych artykułów, a wspomagana jest przez osoby specjalnie do sprzedaży wykwalifikowane – specjalistów ds. sprzedaży. Każdy dobry specjalista ds. sprzedaży w Poznaniu, ale i w całej Polsce nie tylko musi posiadać szereg cech i umiejętności, przydających się w kontaktach z klientami i zwiększającymi zyski firmy poprzez realizację jak największej liczby transakcji.
Perfekcyjny specjalista ds. sprzedaży musi wiedzieć jak odpowiednio zaprezentować produkt i doprowadzić do jego sprzedaży. Wymagana więc jest znajomość przynajmniej podstawowych technik sprzedażowych, pomysłowość, otwartość i wytrwałość. Niekiedy przydaje się też odrobina przebiegłości i manipulacji, które mogą zapewnić pozytywny wynik rozmowy nawet z najtrudniejszym klientem. Oprócz wymaganych cech charakteru niezbędne są także: prawo jazdy kategorii B, umiejętność korzystania z laptopa i znajomość pakietu MS Office. Niemałym atutem jest znajomość języka angielskiego i wykształcenie zgodne z branżą, w której dana firma się obraca.