Handel ogromnie ewoluował w ciągu ostatniej dekady. Nie łatwo jest być skutecznym sprzedawcą. Zarówno oczekiwania klientów, jak i pracodawców wyraźnie zrosły. Pojawiło się wiele pokrewnych sprzedawcom stanowisk. Jednym z nich jest specjalista sprzedaży. Nie każdy sprzedawca sprawdzi się jednak w roli specjalisty sprzedaży.
Jednym z kluczowych aspektów efektywnej pracy specjalisty sprzedaży jest budowanie trwałych relacji z klientami. W dzisiejszym handlu to pozyskanie klienta jest tylko połowicznym sukcesem. Zaangażowanie i nastawienie na klienta budują przywiązanie konsumenta do specjalisty i jego lojalność względem marki. Skoncentrowanie na kliencie i jego potrzebach pielęgnuje więzi. Utrzymanie dobrych relacji to jeden z kluczowych aspektów efektywnej pracy specjalisty sprzedaży.
W pracy specjalisty sprzedaży niezwykle ważna jest odporność na stres. Jej częścią są sytuacje konfliktowe, reklamacje klientów, zdarzają się pretensje czy rozżalenia konsumentów. Drugim aspektem, z którymi borykają się specjaliści sprzedaży to presja czasu i oczekiwań pracodawcy. Przełożeni często okrutnie windują plany sprzedażowe. Dodatkowo wynagrodzenie w tej branży jest mierzone efektywnością pracy. Odporność na stres jest niezbędna, by sprostać wszystkim tym wyzwaniom.
3 komentarze
Sprzedaż to ciężki kawałek chleba
Nie da się ukryć, że jest to dość ciężka praca.
Zgadzam się, że odporność na stres jest bardzo ważna. Znam wielu handlowców, którzy nie wytrzymali presji. Jedyną metodą jest wtedy zmiana profesji.