Asertywność to bardzo przydatna cecha, która przydaje się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. To oznacza, że dobrze jest się jej nauczyć, ponieważ może się przydać w każdej sytuacji. Jednak jak tego dokonać?
Jeżeli pracujesz jako specjalista sprzedaży, każdego dnia musisz mierzyć się z wieloma trudnymi zadaniami i obowiązkami. Oprócz tego dodatkowo klienci mają wiele pytań oraz próśb. Nie zawsze możesz je spełniać Właśnie dlatego tak ważne jest to, abyś nauczył się asertywności, która pozwoli Ci na uporanie się z problemami dnia codziennego. Jak tego dokonać? Podpowiadamy.
Jak nauczyć się asertywności?
Przede wszystkim na samym początku musisz zdać sobie sprawę z tego, że nie zawsze musisz wszystkich zadowalać. Klient oczywiście powinien być dla Ciebie najważniejszy, jednak niekiedy może się zdarzyć, że będzie on miał wręcz niemożliwe, bardzo wygórowane oczekiwania. W takich sytuacjach zawsze warto szybko, ale bardzo grzecznie ucinać tego typu rozmowy.
Jeżeli koleżanka z pracy oczekuje, że weźmiesz za nią drugą zmianę, a Tobie nie jest to na rękę – po prostu jej odmów. Wytłumacz, że masz inne plany. Ona to powinna zrozumieć, a na pewno nie może się obrazić, ponieważ to nie jest oznaka Twojej złej woli! Każdego dnia ćwicz, możesz to robić nawet przed lustrem. Pamiętaj, że Twój komfort psychiczny jest niezwykle ważny, a więc dbaj o niego.