Spotkanie specjalisty sprzedaży z klientem

Jak działać by nie zwariować

Typowy dzień pracy specjalisty do spraw sprzedaży w Kielcach jednej z kieleckich firm przebiega zapewne bardzo podobnie do dni pracy sprzedawców w całej Polsce. W zależności od branży, w jakiej dany specjalista się obraca, może on rozpoczynać pracę albo od wczesnych godzin rannych albo od wczesnych przedpołudniowych. Po wykonaniu codziennych porannych czynności, takich jak prysznic i śniadanie, każdy specjalista sprzedaży analizuje swój dzienny plan pracy – w grafiku lub kalendarzu zapisane jest gdzie danego dnia powinien się udać, co załatwić i jakie wyniki osiągnąć. Na pomyłki nie może być miejsca, ponieważ okazać się może, że w jedno miejsce tego samego dnia przybyło dwóch sprzedawców z jednej firmy, a w inne miejsce – żaden. Ważne jest, by trzymać się ustalonego rozkładu dnia i potrafić odpowiednio zorganizować sobie czas pracy. Dobra organizacja to podstawa prawidłowo i efektywnie zrealizowanego dnia pracy.

Większość specjalistów ds. sprzedaży nie posiada własnych biur w siedzibach firm, dla których pracują. Ich mobilne biuro stanowi samochód służbowy, w którym powinny znajdować się wszystkie dokumenty i sprzęty niezbędne w codziennej pracy – ulotki, materiały reklamowe, przeróżne dokumenty, długopisy, materiały promocyjne, laptop i telefon komórkowy. Samochód powinien być też czysty i zadbany, ponieważ jego wygląd świadczy nie tylko o danym specjaliście, ale i o całej firmie. Poza tym, wychodząc z założenia, że specjalista sprzedaży w samochodzie spędzić musi przynajmniej kilka godzin dziennie, o wiele lepiej przebywa się w miejscu, w którym panuje ład i porządek.

Codzienna praca większości specjalistów sprzedaży polega na przemieszczaniu się z jednego miejsca w drugie, odwiedzaniu potencjalnych i aktualnych klientów, zachęcanie do zakupu danych produktów oraz realizacja transakcji.

Zostaw komentarz